16 Ocak 2016 Cumartesi

16.01.1983 Türk Hava Yolları Esenboğa Kazası’nın Astrolojik Analizi






  
Tarihler 1983 yılının 16 Ocak akşamını gösterdiğinde, Trablus - Paris – İstanbul charter turunu tamamlayıp son uçuşunu gerçekleştiren 158 sefer sayılı TC-JBR tescilli Boeing 727-2F2 tipi Afyon isimli Türk Hava Yolları uçağı, Esenboğa Havaalanına son yaklaşımda olumsuz hava koşulları nedeniyle pas geçmeye hazırlanırken meydana gelen Windshear fenomeni yüzünden kuyruğunu piste vurup parçalandı. Uçuş ekibi dahil toplam 67 kişi bulunan uçakta ne yazık ki 47 kişi hayatını kaybetti.

Daha önce birçok uçak kazasının yaşandığı Ankara’nın Esenboğa havaalanının olumsuz iklim koşulları ve anlık hava basınç değişimi olarak açıklanan Windshare şanssızlığı, 16 Ocak 1983 Pazar gecesi saat 21:50’de 47 vatandaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Kokpit ekibinin riskli pilotajı ve hesaplanamayan ağır iklim koşulları yanında uçağa ait hiçbir teknik arıza bulgusuna rastlanmadı. Aralık 1978’de filoya dahil olan Boeing 727, kazanın olduğu dönemde kullanılan en yaygın modellerden biriydi.

Diğer incelediğimiz vakalarda olduğu gibi kaza anının astrolojik haritasını çıkartarak incelememize başlıyoruz. Havacılıkla ilgili tüm fenomenleri belirleyen Uranüs’ün etkisine dikkat ediyoruz.
Kaza diğer incelediklerimizde olduğu gibi güneş Oğlak burcunda iken meydana gelmiş. Kaza haritasının yükselen derecesi de güneş gibi 26 derecede ve Başak burcunda. Dolayısıyla güneş ve ASC arasında kritik bir 120 derecelik üçgen açı kalıbı mevcut. Kadersel bir durum söz konusu. Yükselen yöneticisi Merkür de güneşle kavuşumda. Ancak bu kavuşum boğa burcunda ilerleyen Chiron ile üçgen açı kalıbında bulunuyor. Bu yolculukta hedefler ve kararlar yara alınacağını gösteriyor.




6.evde Ay ve Mars’ın Kova burcunda 5 derecelik kavuşumda bulunması büyük streslere ve topluma mal olabilecek bir olumsuzluğu betimliyor. Kova burcunun yöneticisi Uranüs haritanın 4.evinde Jüpiter ile kavuşum yapıyor. Jüpiter kendi yönettiği burçta etkin ve üstelik bu kavuşum da Mars-Ay kavuşumu ile kare açısına sahip. Kazanın en büyük risk açıları da tamamiyle burada yatıyor. Kötücül gezegenler Plüton ve Satürn’ün de Mars ile üçgen açılı kontakları kaçınılmaz sonun belirleyici olabildiğini gösteriyor. Pilotların alan yaklaşımındaki ve sert hava koşullarında inişe hazırlığının stres durumları 6.evde kilit kavuşumdan anlaşılıyor ancak yine anaretik derecede bir Mars mevcut. Plüton keza aynı derecede ve yine bir hava elementine ait terazi burcunda…Şans noktasına bile karşıt açıda bulunan Mars haritanın kilit noktasında. Hedefler doğru ancak alınan riskin hiçbir kaçış noktası yok. Harita hava elementi yoğunluğuna sahip. Nitelik olarak ise değişken; koşullara göre karar mekanizması esnek ancak hava burçları arasındaki kötücül gezegenlerin etkileri dezavantaj olarak önümüze ulaşmış halde…onca hava meydanı kat ettikten sonra uçuşun son ayağında pas geçip tekrar başka bir meydana divert etmeyi göze alamadan riske girdikleri apaçık. Karar değişiklikleri söz konusu. Nitekim kara kutulardan ve hayatta kalan pilotların ifadelerinden anlaşıldığı üzere alana teker koymaya biraz inat etmişler gibi gözüküyor. Buradaki en riskli konu da Windshare fenomeni olarak kabul ediliyor. Zaten üzerinden tam 33 yıl geçmiş olan bu elim kazanın raporlarında hep bu sebep gösteriliyor. Windshare fenomeni hava olaylarında meydana gelen ve hava aracının istikametini ve dengesini bozacak kadar yüksek bir ani basınç değişimi olarak tanımlanıyor. Bunu haritada Jüpiter – Uranüs kavuşum açısı ile gösterebilmek mümkündür. Uçağın kuyruğunu kaybetmesinden sonra sürüklenme sırasında takla atıp tekrar ikiye bölünmesi neticesinde yakıt tanklarının havaya uçması da Mars – Plüton kare açısını işaret ediyor. Her iki gezegenin de düşük enerjili 29 derecede bulunmaları en azından 20 canın kurtulmuş olmasını tanımlayabiliyor. Şans eseri epey kurtulan olmuş bu kazada…

Şimdi bir de kaza haritasının 4.harmonik haritasını çıkartıp çatıçma noktalarını görelim.




Yine bir havacılık kazasında Uranüs etkisini sağlamış bulunuyoruz. Kaza haritasının 4.harmonik haritası konunun çatışma ve kriz noktalarını bize verir. Bu haritalardaki karşıt açılar sebep ve sonuç ilişkilerini önümüze getirir. Güneş – Merkür kavuşumu Uranüs’e karşıt yapıyor. İkincil karşıt açı ise Venüs-Neptün arasında bulunuyor. Bu ikinci çatışma alanını hava şartlarına delalet ediyor. Aldatıcı görüş alanı, alanının ışıklarının önce görünüp daha sonra tipi nedeniyle kaybedilmesi özellikle Balık (Neptün) ve Başak (Venüs) aksında çok belirgin bir sorun olarak karşımıza çıkıyor.

Kazanın enkazı Esenboğa havaalanında günümüzde bile yangın tatbikatı olarak kullanılmaya devam edilmektedir. Havacılık dünyasında literatüre giren ve Windshare fenomeni üzerine alınan düzeltici ve önleyici faaliyetlere fayda sağlamış bir olayın 33.yıldönümünde hayatını kaybetmiş tüm kurbanlara tekrar rahmet diliyorum.


Oytun IŞLAR 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder